miercuri, 31 martie 2010

Nota de plata

Mi-am dat seama ca nu am acoperit un subiect destul de interesant... cine achita nota de plata si ce inseamna. Stiu ca s-au scris tone de articole pe tema asta, dar nu cred ca avem parerea special adaptata pentru Bucuresti. Pentru ca atunci cand esti aici, parca lucrurile sunt tratate altfel.

Unele persoane prefera sa plateasca "fiecare ce-a consumat". Altele spun ca este normal sa plateasca baiatul. Sunt fete care se incapataneaza sa-si demonstreze "taria" prin faptul ca niciodata iubitul lor nu achita integral nota de plata. Sunt persoane care considera ca daca baiatul achita, atunci este o intalnire "personala" (cuvantul din engleza ar fi "date"); daca achita fiecare ce-a consumat, atunci este o intalnire profesionala. Desi exista inclusiv exemple personale care sustin ca dupa ce s-a achitat separat la prima intalnire, a urmat o relatie lunga si frumoasa, in care doar el a platit :)

Lucrez intr-un domeniu (sa zic asa) unde am fost obisnuita (ca sa nu zic crescuta in spiritul acesta) ca nota de plata sa fie achitata de persoana cu care ma intalnesc. Poate din cauza "domeniului" sau poate si pentru ca sunt fata. Si totusi in seara asta, dupa ce mi s-a subliniat destul de atent cat de profesionala este intalnirea, am achitat fiecare partea lui. Desi pana acum acest lucru nu s-a intamplat, ba chiar au existat situatii in care persoana in cauza m-a flatat achitand o nota de plata mult mai mare, pe principiul "domeniului" in care lucrez. Aaa... si nu e o chestiune financiara, ca a avut grija sa-mi sublinieze ca nu o duce rau cu banii anul asta, in ciuda crizei financiare de care se plange toata lumea.

Ma rog, nu critic, vreau doar sa analizez un gest aparent nesemnificativ, dar care m-a indreptat cu gandul catre un singur lucru. Cine acopera nota de plata, caci aceasta este o situatie noua, si ce inseamna modul de achitare: nu mai analizezi daca este o intalnire pentru ca el acopera nota, ci... ce? Cand ne-am intalnit profesional se achita nota integral, cand este o intalnire nu? E invers decat o situatie normala? Si de fapt, ce inseamna o situatie normala atunci cand se achita nota - achita el integral, se achita separat, ce?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu